Jak pozyskać leady sprzedażowe

Telecentrum, nazywane całkiem inaczej call center to miejsce, w którym pracownicy wykonują serki połączeń dziennie. Ich zadaniem jest sprzedaż towarów i usług, które oferuje jakaś firma. Telemarketing, bo tak fachowo nazywa się sprzedawanie przez telefon jest jedną z popularniejszych form dystrybucji.

Sporo dużych firm ma własne działy sprzedażowe, w tym działy dystrybucji telefonicznej. Zdarza się, że pracownicy pozyskują klientów przez telefon i umawiają ich ze sprzedawcą, który indywidualnie przyjedzie do nich podpisać umowę albo sprzedać jakiś produkt. Osoby, które zajmują się sprzedażą telefoniczną to telemarketerzy. Ten zawód uważany jest za jeden z bardziej wyczerpujących i angażujących. Na prawdę często w call center pracownicy zmieniają się. Ci, którzy nie są na prawdę skuteczni odchodzą szybko. Nie widzą efektówe własnejej pracy i sama podstawa jest dla nich zbyt niskim zarobkiem. Ci najlepsi pracują kilka lat, niemniej jednak potem także decydują się opuścić firmę. Najczęściej są zmęczeni trybem pracy i potrzebują robić coś innego. Praca w call center nie powinno się do prostych, ale jest idealnym zajęciem na początek dla osoby, która dopiero wchodzi na rynek zawodowy i nie ma specjalnie sprecyzowanych zamiarów co do swojej wymarzonej ścieżki zawodowej. W call center można nauczyć się dyscypliny i organizacji pracy. Poznaje się systemy komputerowe do obsługi klientów, czyli popularne crm. Można podszkolić się z kompetencji komunikacyjnych i odbyć wiele ciekawych szkoleń sprzedażowych. Niektóre z nich są dość drogie i realnie przydatne później. Ażeby sprzedać towar lub usługę przez telefon należy umieć przykuć uwagę rozmówcy. W trakcie sprzedaży osobistej klientowi dużo trudniej jest odmówić, można utrzymywać z nim kontakt fizyczny, wzrokowy. Jeżeli telemarketer dzwoni do klienta, osoby niezainteresowane mogą zwyczajnie się rozłączyć albo w ogóle nie odebrać połączenia, jeżeli będą widzieć, że to nieznany numer. Praca w call center może być wyczerpująca, ale przynosi również wiele satysfakcji tym, którzy odnoszą sukcesy. Odpowiedni pracownik telemarketingu potrafi rozmawiać i przy okazji sporo sprzedaje.

Zobacz: call center warszawa.