Identyfikacja wizualna firmy – logo

Wizerunek firmy tworzy wiele elementów. Filarem jest identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. Są to wszystkie elementy wizerunkowe, które są projektowane w oparciu o te same założenia a także w podobnym stylu, tak ażeby wspólnie tworzyły spójną całość.

Najistotniejsze cechy tożsamości wizualnej firmy to spójność oraz unikalność. Jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logotyp, który stanowi symbol firmy, stając się najbardziej charakterystycznym elementem jej wizerunku.
Logo – na co zwrócić uwagę?
Logo, czyli znak graficzny, na podstawie którego firma jest identyfikowana, jest priorytetowy w budowaniu oraz utrwalaniu wizerunku firmy. Musi spełniać kilka warunków. Dlatego tworzenie logo najlepiej powierzyć agencji reklamowej, która może pochwalić się podobnymi realizacjami. Warto obejrzeć poprzednie realizację i wycenić ich jakość. Zaletą tego rozwiązania jest między innymi kompleksowość usługi. Projekt jest przeprowadzany od początku do końca. Graficy w razie konieczności wykonują poprawki i dostosowują projekt do naszych oczekiwań. Należy pamiętać, że logo musi nawiązywać do działalności naszej firmy. Musi być w czytelny sposób skorelowane z branżą, w której funkcjonuje dana firma. Równocześnie musi być unikatowe, tak ażeby nie można go było pomylić z innym znakiem firmowym. Połączenie tych cech w jednym przyciągającym uwagę projekcie wymaga wiedzy, doświadczenia a także dostępu do narzędzi takich jak programy graficzne.
Logo, czyli symbol naszej firmy, jest jednocześnie najbardziej rozpoznawalnym elementem graficznym firmy. Dlatego projektowanie logo firmy powinno być oparte na znajomości branży, w której firma funkcjonuje oraz wyczucia rynku. Znak graficzny nie może być zbyt skomplikowany. Niewskazane jest także, ażeby w jego projekcie zostało użyte zbyt wiele barw. Największe światowe marki mają łatwe dwu lub trzykolorowe znaki graficzne. Utrwalenie wizerunku firmy powinno opierać się na łatwych symbolach, które łatwo zapadają w pamięć. Tym dużo trudniej wytworzyć projekt logo, który będzie wszystkie te warunki spełniał, a więc będzie intuicyjny, unikalny a także charakterystyczny. Właśnie dlatego firmy korzystają z pomocy agencji kreatywnych, które opracowują identyfikację wizualną.
Źródło: whiteart.pl/projektowanie-logo.